Što redovna fizička aktivnost radi za vaše mentalno zdravlje?

Datum objave: 28. 9. 2020.

C:\Users\lenovo\Downloads\120298554_424795335159769_5208144044034259386_n.jpg

Nakon provedenog istraživanja psiholozi su zaključili kako dvije trećine ljudi koristi fizičke aktivnosti kao sredstvo ublažavanja simptoma stresa i depresije te čvrsto vjeruju da e to jedan od najučinkovitijih i najbržih načina za brzo olakšanje njihovih mentalnih tegoba te podizanje raspoloženja i energije.

Često čujemo kako ljudi nemaju vremena ili su preumorni, a istina je da se time poboljšava vaše opće energetsko i mentalno stanje.

Tijekom fizičke aktivnosti, razvijamo pozitivne osjećaje i razmišljanja jer prema teoriji psihologa Alfreda Bandure; nakon što smo svladali određen tjelesno zahtjevan zadatak doživljavamo osjećaj samodjelotvornosti (osjećaj vlastite sposobnosti udovoljiti zahtjevima postavljenim pred nas) što vodi ka osjećaju postignuća i ponosa te posljedično umanjuje negativne emocije pa čak i depresiju.

Što se u tijelu događa tijekom fizičke aktivnosti?

Neurotransmiteri koji utječu na raspoloženje i emocije, a stimuliraju se tijekom aktivnosti, smanjuju osjećaj izloženosti stresu te time čine emocionalno stanje pojedinca boljim. Mozak je stimuliran oslobađati endorfin za koji mnogi tvrde kako je emocionalni analgetik i da je potrebno samo 10-tak minuta da se aktiviraju osjećaji opuštenosti, smirenosti i dodatna energija. Uz endorfin, aktiviraju se hormoni noradrenalina, dopamina i serotonina koji poboljšavaju raspoloženje i njihov učinak rezultira poznatom „trkačkom srećom“ koja se javlja nakon aktivnosti. Redovna fizička aktivnost pozitivno utječe na naše mentalno zdravlje odvraćajući nam pažnju od briga i frustracija te pružajući jasnoću razmišljanja nakon što smo um rasteretili nagomilanih informacija koje nam otežavaju rasuđivanje.

Poboljšavanje mentalnih sposobnosti?

  1. Istraživanja pokazuju kako redovna fizička aktivnost dva puta tjedno poboljšava našu sposobnost pamćenja i učenja zahvaljujući endorfinu i djelovanju živčanog sustava koji potiče rast novih moždanih stanica a ujedno se povećava i koncentracija te ciljano upravljanje pažnjom uz dodatno poboljšanje efikasnosti u donošenju odluka.
  2. Ratey i Loehra u svojim istraživanjima donose rezultate kako redovna aktivnost u mladoj i odrasloj dobi usporava pad mentalnih sposobnosti do kojeg dolazi u staroj dobi te čak smanjuje vjerojatnost pojave demencije.
  3. Sveučilište Duke je svojim istraživanje pokazalo kako je redovna aktivnost umanjila simptome depresije kod 60% sudionika tako što su se stvorile nove neurološke mreže te oslobodili neurotansmiteri koji podižu raspoloženje.
  4. Ukoliko se često osjećate tjeskobno, vježbanje će utjecati na otpuštanje tjeskobe te osloboditi tijelo napetosti i stresa.

Ono što dodatno poboljšava naše mentalno zdravlje je interakcija s drugim ljudima koja nam donosi zadovoljstvo. Upravo to je prednost grupnih aktivnosti na kojem pronalazite osobe sličnih interesa te dijelite ugodne i sretne trenutke.

Savjet prije početka redovnog vježbanja: Postavite si razumna očekivanja jer mnogi odustanu od vježbanja zbog prevelikih očekivanja koja postave pred sebe. Pratite ritam svog tijela te poštujte njegove granice, no nemojte odustati ako vam se na prvu učini zahtjevno. Dajte sebi i svom tijelu vremena da se privikne i nauči nove pokrete jer dugoročno ćete sigurno imati benefite od redovnog dolaska.

Naša Ivana vježba s vama i s veseljem vas očekuje svaki utorak u 18h i četvrtak u 10h u Mercatoru (dvorana Broadway).

Za sve dodatne informacije možete doći ili nazvati naš ured.