Pod stresom sam i što sad s tim?

Datum objave: 15. 2. 2021.

Što je ono s čime se svaki čovjek suočava svakodnevno?
Što je ono što je postalo novo normalno još davnih dana a nikada nije trebalo?
Što je ono zbog čega dolazi do bolesti?

Stres.

Stres je pojam koji se desetljećima koristi i uobičajeno je reći “pod stresom sam” iako ponekad više ne možemo ni odrediti zbog čega.

Koja je vaša definicija stresa? Kako prepoznate da ste pod stresom? Gdje ga osjećate najčešće? Koji su vaši simptomi stresa?

Stres je obrazac emocionalnih i fizičkih reakcija koje prati subjektivan osjećaj preopterećenosti a koje nastaju kao reakcije na određene događaje. Stres možemo dodatno definirati i kao skup fizičkih i psihičkih promjena koje nastaju kada vanjski i unutrašnji čimbenici (stresori) remete homeostazu tj. ravnotežu organizma. Tri su glavna izvora stresa: traumatski događaji, nenadave životne promjene te svakodnevna neugoda. 

Način na koji će se pojedinac nositi sa stresom je pod utjecajem učenja i iskustva. Mi smo svi u određenim dijelovima preslike naših roditelja te učimo prvo po modelu. Kakve reakcije su naši skrbnici i najbliži imali na različite životne situacije vrlo je vjerojatno da ćemo i mi imati. Najčešći simptomi stresa su nemir, otežano ili ubrzano disanje, neodređen strah, lupanje srca, knedla u grlu, znojenje, bolovi u leđima, probavne smetnje te problemi sa spavanjem.

Jedna od najučinkovitijih metoda nošenja sa stresom je disanje.

Disanje je prijenos kisika iz zraka u stanice tkiva te prijenos dioksida u suprotnom smjeru. Ono čega nismo svjesni je da svaki put kada smo pod stresom, naše tijelo zapravo nema dovoljno kisika. Ljudsko tijelo je poprilično kiselo, a ta kiselost se pretvara u toksični otpad koji dovodi do raznih oboljenja. Upravo disanjem se tog otpada rješavamo. Disanjem otpuštamo, fizički, emocionalni i mentalni otpad. Znači otpuštamo i emocije koje nas opterećuju te misli koje nas izluđuju umjesto da nam koriste. 

Sljedeći put kada osjetite stres u svom tijelu, udobno se smjestite te samo počnite disati. Nakon par udaha i izdaha osjetit ćete olakšanje te kako sve opterećujuće misli i emocije polako napuštaju vaš um i tijelo. Nastavite s disanjem dok ne osjetite u potpunosti olakšanje i mir, za što će vam trebati svega nekoliko minuta.

“Zdrava vanjština počinje od unutrašnjosti. Zdrava unutrašnjost počinje od disanja.” – Urich


Sažetak radionice provedene u sklopu projekta
MS-NET Mreža suradnje
mag.psych. Jelena Đekić