Mentalna higijena

Datum objave: 02. 10. 2020.

“Kad boli zub, svi potrče zubaru. Kad duša boli, radije trpimo bol.”
Ujutro kad se probudite, vjerojatno dan započinjete pranjem zubi. Zatim slijedi tuširanje, češljanje, oblačenje, netko možda preferira vježbati ili se lagano istezati ujutro a netko ulazi u ostatak dana uz druge navike. No ono čime svi započinjemo dan je tjelesna higijena: umivanje, pranje zubi, tuširanje. A što je s mentalnom higijenom? Kakve su nam misli, kakve su nam emocije, kakav je odnos s drugima? A sa samima sobom?
Održavanje tjelesne ili dentalne higijene nam je sasvim normalno međutim mentalna higijena je još uvijek prilično upitan pojam. Zašto pažnju posvećujemo u tolikoj mjeri vanjskom, a zapostavljamo unutrašnje? Umit ćemo se, ispeglat ćemo odjeću koju nosimo, obrisat ćemo cipele. Idemo čak i korak dalje od toga; počistit ćemo stubište, oprati auto, ako ogrebemo auto ispolirat ćemo ga, ako pokidamo majicu, zakrpat ćemo je ili kupiti novu. Uložit ćemo vrijeme i novac u vanjsko, a u ono unutrašnje?
S obzirom da živimo u vremenu gdje je razina stresa povećana, mentalna higijena je neophodna za očuvanje mentalnog zdravlja a mentalno zdravlje i stabilnost su neophodni za očuvanje fizičkog zdravlja.
Ljudi često imaju averziju prema radu s psihologom zbog srama ili osjećaja kako s njima nešto nije u redu ukoliko im je potrebna pomoć stručnjaka za mentalno zdravlje, a zapravo je upravo suprotno. Jedan od pokazatelja brige o sebi i zdravog načina funkcioniranja je upravo prepoznati i prihvatiti da se ponekad susrećemo s izazovima koji su nam teški za nositi se sami s njima te tada potražiti pomoć bliskih ljudi ili stručnjaka kako bi napravili potrebne promjene i time poboljšali kvalitetu svoje svakodnevnice pa samim time i cjelokupnog života.
Što je s vašom mentalnom higijenom? Svi se svakodnevno susrećemo s raznim izazovima no prednost članstva u ovoj Udruzi je što sada imate mogućnost podijeliti misli i emocije s kojima se nosite i uz podršku stručne osobe pronaći drugačije načine kako se svakodnevno nositi s njima te što napraviti u određenim situacijama u odnosima s drugima ili sami sa sobom.
Cilj rada je da zajedno proširimo sliku i pronađemo prostor za mala poboljšanja koja će dugoročno dovesti do velikih promjena. A o tome zašto imamo otpor prema promjenama i što je to zona komfora ćemo više u narednim danima.
Vaša psihologinja
Jelena Đekić